Zimski pneumatici su projektovani da ostanu gipki na temperaturama ispod +7 stepeni C. Njihove duboke šare gazećeg sloja su optimizovane za sneg i bljuzgavicu, a njihovi blokovi gazećeg sloja su napravljeni za dopunsku trakciju na mokrom u zimskim uslovima. Oni su nepobedivi pri niskim temperaturama. Pročitajte naš članak ‘Šta su zimski pneumatici?’ da saznate više detalja.
Međutim, kada temperatura poraste iznad +7 stepeni C, letnji pneumatici su znatno pogodnija opcija. Letnji pneumatici imaju manje prirodne gume u svojim smesama što ih čini mekšim i lepljivijim što je bolje za prijanjanje na mokrim i suvim putevima pri umerenim temperaturama.
Veliki otpor kotrljanja koji zimski pneumatici pružaju u ledenim uslovima može da ima štetan efekat kada je toplo, što vodi do većeg habanja i cepanja. Nasuprot tome, nizak otpor kotrljanja letnjih pneumatika ima pozitivan efekat na efikasnost potrošnje.
Konačno, letnji pneumatici imaju kraća zaustavna rastojanja kad je toplo dok zimski pneumatici imaju kraća zaustavna kad je hladno. Ovo je važno da se ima na umu ako koristite vaše zimske pneumatike u umerenim temperaturama ili yaše letnje pneumatike kad je hladno. Nijedan od njih neće da koči tako efikasno kao pneumatik specijalno proizveden za te temperature.